MySkinMatch

Een toekomstbestendige digital & online marketing basis voor een innovatieve Nederlandse start-up

MySkinMatch is een innovatieve Nederlandse start-up in de skincare. Ze betrokken mij voor een stevige, toekomstbestendige digital en online marketing basis om op te bouwen, experimenteren, leren en natuurlijk: groeien!

De opdracht

Een toekomstbestendig digital & online marketing fundament

MySkinMatch benaderde me om als digital en online marketing expert mee te bouwen aan een succesvolle toekomst. Hun product – een uiterst persoonlijk serum bestaande uit een unieke mix van 6 van 20 mogelijke serum ‘shots’ – was klaar om de wereld te veroveren. Het concept was ook uitgewerkt voor hun deelname aan Dragons Den. Aan mij de opdracht om de ambitieuze groei doelstellingen door te vertalen naar een stevig digital & marketing fundament en een continu verbeter- en groeiproces.

Services en oplossingen

Van een plan en website tot advertising en automation

Benieuwd hoe ik ook jou hiermee naar duurzaam succes help?

De WISE aanpak bij MySkinMatch

Werkt net zo lekker als het klinkt.

Winnend actieplan

Zoals bij iedere klant zijn we ook bij MySkinMatch begonnen met een plan. Want een goede voorbereiding is nog steeds het halve werk. Het concept lag er en er was een investeerder aan boord. Aan mij de taak om het digital en online marketing fundament te leggen.

De visie en missie van MySkinMatch was een goede basis voor de strategie:

“Consumenten zien qua skincare door de bomen het bos niet meer en smeren daardoor veel producten die of niet goed zijn, of niet nodig. MySkinMatch helpt de consument door hét merk te worden van de gepersonaliseerde skincare. Geen onzin verkopen, maar één gepersonaliseerd product dat écht werkt.”

We hebben deze mooie visie en missie vertaald in twee concrete business doelstellingen:

  1. 1000 blije klanten voor eind 2024.
  2. Een gemiddeld klanttevredenheid cijfer van een 9+.

Anders dan andere start-ups hebben we het zwaartepunt niet gelegd op het zo snel mogelijk binnenhalen van zoveel mogelijk klanten, maar op het binnenhalen van de juiste klanten en hen zo lang mogelijk aan MySkinMatch binden.

Waarom? Simpel: de skincare markt is enorm competitief en de prijzen voor online acquisitie zijn sky high. We focussen daarom op het maximaliseren van klantwaarde, zodat we aan de acquisitie kant meer speelruimte hebben. Daarnaast moeten enthousiaste klanten op termijn het belangrijkste marketingkanaal van MySkinMatch worden.

Iteratief en continu verbeterproces

Het ‘Winnend actieplan’ realiseren we in een continu (verbeter)proces. We voeren uit, analyseren & evalueren, leren & optimaliseren, (her)plannen en voeren verbeterinitiatieven snel door. Want herhaaldelijke, snelle actie gebaseerd op goed inzicht is de sleutel tot duurzaam succes.

MySkinMatch is nieuw, dus veel data is er nog niet voorhanden. Toch verwerken we al sinds dag 1 zoveel mogelijk externe feedback in het proces om te komen tot een optimale beleving voor (potentiële) klanten.

Slimme tactieken

Van een intuitieve tool om je serum te personaliseren tot een membership optie en persoonlijke videoberichten: we testen en implementeren ook voor MySkinMatch slimme tooling en tactieken om te komen tot maximaal en duurzaam resultaat.

Eersteklas uitvoering

Een plan met slimme tactieken en een continu verbeterproces is essentieel, maar de waarde wordt pas écht gecreëerd in de praktijk. Dit is voor MySkinMatch niet anders. Om het in de praktijk van de moordende concurrentie te winnen is eersteklas uitvoering de enige optie. Dit doen we onder andere met de inzet van state-of-the-art tooling en de nieuwe mogelijkheden die AI biedt.

MySkinMatch over SideGuide

{

Stefan is erbij gekomen op het punt dat het concept stond, een op maat gemaakt serum, maar alles daarna nog opgebouwd moest worden. We hadden net meegedaan aan Dragons’ Den en het ‘hoe nu verder?’ was voor ons nog niet helemaal duidelijk. Stefan heeft een marketing plan gemaakt met een focus op online. Hij is zowel strategisch als adviseur en sparringpartner als in de uitvoering erg sterk. Het is prettig samenwerken, duidelijk en helder. Doelgericht werken en bouwen we nog steeds aan het succes van MySkinMatch en het voelt alsof Stefan onderdeel is van ons team!

5
Anneke Bakker

In een duurzame relatie naar duurzaam succes

Case closed

MySkinMatch en SideGuide werken ook nu nog intensief als één team samen aan duurzaam succes voor MySkinMatch.

Heb jij een soortgelijke uitdaging?

Benieuwd hoe ik jou ook (op weg) kan helpen naar duurzaam succes? Ik ontdek het graag met je in een ‘Explore & more’ (Teams) sessie van 15 minuten.

Liever eerst mailen, bellen of een berichtje via LinkedIn?
Hier vind je mijn contactgegevens.